top of page

Ioana Bejan: Ancorarea în valori și în actualitate este crucială pentru a rămâne relevant

Ioana Bejan este Directorul de Marketing al Iulius Mall Iași și persoana care a avut îndrăzneala de a orchestra întreaga comunicare în jurul tinerilor. Într-un oraș ca Iașul, în care Palas devenise inima vieții economice, sociale și culturale a comunității, Iulius Mall avea nevoie de o redefinire. O abordare proaspătă, exuberantă, care să atragă tinerii și să le dăruiască experiențe pentru gustul și așteptările lor. Ioana a fost omul potrivit la momentul potrivit și, astfel, Iulius Mall s-a transformat în „mall-ul puștanilor”, cum îi place ei să spună. Ca o adevărată millenială, Ioana este preocupată de tendințe și tot ceea ce este nou, însă nu dintr-un reflex de suprafață, ci din singura convingere pe care o are, aceea că, pentru a rămâne relevant, trebuie să înțelegi lumea în care trăiești:


„Sunt cu ochii pe tot ce înseamnă trenduri. Este un automatism al meseriei mele, dar și o foame interioară de a înțelege realitatea. Pentru mine, disponibilitatea mentală către nou și păstrarea curiozității sunt calități esențiale în viață. Poate tocmai de aceea îmi plac oamenii mai tineri ca mine și le caut prezența. Plec de la premisa că fiecare generație e mai bună decât celelalte. Pentru că, inevitabil, au mai multe resurse. Tinerii de azi au mai multe pasiuni, fac mai multe în timpul liber, călătoresc mai mult. Atuurile lor sunt evidente’’.



Și, cu toate acestea, Ioana a văzut de multe ori, în special la tinerii din echipa ei, o anumită neîncredere și anxietate. Pe ei, dar și pe toți tinerii la început de carieră, Ioana i-ar sfătui să-și depășească inhibiția și să realizeze că prospețimea ideilor lor este mai importantă decât orice altceva, pentru că ea este motorul schimbării.


Viziunea Ioanei s-a concretizat în proiectele, activările, evenimentele și canalele de comunicare dezvoltate pentru Iulius Mall Iași. Ioana spune cu satisfacție că Iulius Mall Iași este singurul mall din România cu un canal activ de Tik-Tok, parte din strategia integrată de marketing de care s-a ocupat. Opțiunea pentru un astfel de instrument de comunicare a venit dintr-o poziționare clară și în acord cu valorile de brand, condiție imperios necesară pentru succesul oricărei strategii de comunicare:


„Comunicarea are rezultate și impact atunci când companiile știu cine sunt și pe ce valori se așază. Atunci când focusul este pe valori, adaptarea canalelor de comunicare vine de la sine. Joaca cu Tik-Tok-ul în realitate nu e doar o joacă, ci este creare de conținut cât mai autentic, o abordare necosmetizată a realității, lucru ce nu este neapărat în ADN-ul companiilor”.

Spirit artistic, fascinat de frumos, atras de estetica limbajului, Ioana și-a dorit dintotdeauna să lucreze într-un domeniu creativ. Și asta în ciuda formării reale, un drum pe care a mers și pentru a da curs sensibilității părinților. Cum însă ce ți-e scris, în frunte ți-e pus, Ioana a știut dintotdeauna că adevărata ei chemare este alta. Tocmai de aceea, studentă fiind la Facultatea de Economie, a ales marketingul ca specializare, cea mai „creativă’’ disciplină dintre studiile economice. Activarea în domeniu nu a fost imediată și i-a luat câteva detururi pentru a ajunge acolo unde și-a dorit. Toate au fost însă experiențe care i-au conferit principii sănătoase:


„Prima mea experiență de muncă a fost în State, un capitol care mi-a schimbat viața, m-a făcut să mă simt independentă și sigură pe mine. Americanii m-au surprins cu forța de muncă pe care o transmit din generație în generație, indiferent de gradul de bogăție al familiei. În anul doi de Master m-am angajat într-o firmă de IT, unde am primit niște responsabilități mari, am învățat să fac un pic din toate, am primit o bază solidă și valori sănătoase în muncă. Am pornit cu un mentor bun, iar șeful meu de atunci îmi este și acum colaborator. Apoi, am ajuns la o agenție unde am învățat tot ceea ce înseamnă marketing. Am fost account manager, m-am ocupat de la strategie până la evenimente, ritmul era intens. Apoi, am simțit nevoia de schimbare’’.


Visul Ioanei a fost să lucreze în echipa de marketing a grupului IULIUS și cumva a știut că va ajunge acolo, mai întâi lucrând pentru divizia de târguri și evenimente a Palas Iași, apoi din poziția de Marketing Manager pentru Iulius Mall:


„Atunci când am văzut acest opening de poziție la Iulius Mall Iași am aplicat imediat, mai ales că de la început a fost o mare provocare. Mall-ul trecea printr-un proces de repoziționare și sunt bucuroasă că am putut fi parte din acest nou început al Iulius Mall’’.


Ca parte din echipa IULIUS, Ioanei îi place cel mai mult că nu se simte îngrădită, iar ideile și părerile ei sunt apreciate, contează și pot fi implementate fără să se izbească de un proces de aprobare rigid. Ca pentru orice om creativ, exprimarea propriilor idei și amprenta lăsată asupra unui brand viu fac diferența între un job oarecare și un dream job. Perseverența, ambiția, colegialitatea sunt principalele calități pe care Ioana se sprijină în munca de fiecare zi.


Energică și activă, Ioana își trage inspirația din călătoriile în jurul lumii și prietenii cu care nu de puține ori a văzut zorii dimineții, pierduți în discuții inepuizabile.

 
Scurtă introducere în arta vieții, predată de #OameniiIULIUS

Cafea sau ceai?

Sunt o mare băutoare de cafea. Mai precis, flat white. Momentul dimineții când vorbești cu colegii și faci planuri la o cafea ests de neprețuit.

 

Work from home sau work from office?

Office, clar. Eu cred că acasă trebuie să rămână sanctuarul nostru și nu îmi place când cele două se suprapun

 

Ultima carte citită sau cartea la care ai vrea să revii?

Deși nu am obiceiul să merg de două ori în același loc și, tot așa, nu îmi place să revin la ceea ce deja știu, unele cărți citite cu ochi de copil mi-ar plăcea să le văd printr-un alt filtru. Cărți precum Jane Eyre, Mary Poppins, Dumbrava Minunată.

 

Dacă ți s-ar da o super putere, ce ai face cu ea?

M-aș teleporta repede dintr-un loc într-altul. Aș satisface nevoia mea de a fi în douăzeci de locuri în același timp.

 

Dintre toate orașele lumii, pe care l-ai alege?

Havana. Are o veselie autentică, oamenii dansează și sunt veseli fără ca acestea să aibă legătură cu resursele de care dispun. Sunt vii și conectați la ei. Un oraș care pare suspendat în timp, aproape dărăpănat, însă într-o manieră romantică și atrăgătoare. Este genul de loc care îți pune sub semnul întrebării reperele, ambițiile futile, zbuciumul inutil.

 

Ioana, ne plac mult energia, creativitatea și pasiunea ta! Îți mulțumim că faci parte dintre #OameniiIULIUS!

0 comentarii

Comments


bottom of page