top of page

Mihaela: Abilitatea de a-și schimba percepțiile în funcție de piață, caracteristica unui marketer

Cu modelul unui tată cadru militar, mezina familiei, Mihaela Rotaru Cristescu, și-ar fi dorit o carieră în armată sau poliție. Genul energic prin care ar fi fost cu ușurință catalogată drept băiețoasă, Mihaela a fost mereu o rebelă, unul dintre factorii importanți care au cântărit în decizia ei de a nu îmbrățișa un parcurs profesional rigid, plin de restricții. Sociabilă, dar nu extrovertă, înconjurată de prieteni și mereu în căutare de experiențe, Mihaela a știut că drumul ei nu poate fi altul decât direct legat de oameni.


Cu o licență și un master în Managementul Organizațiilor obținute la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor în Iași, Mihaela s-a apropiat de marketing pas cu pas, primul fiind la 19 ani, când, studentă fiind, a început să lucreze la un magazin de haine chiar în Iulius Mall. Acela a fost, probabil, momentul zero când a conștientizat că nu poți vinde și nu poți marketa un produs, oricare ar fi el, dacă nu înțelegi dorințele și nevoile oamenilor în funcție de contextul lor social și economic.


Dar, pasul decisiv care a împins-o în „brațele” marketingului a fost participarea la programul de internship al IULIUS, în urma căruia a fost selectată să rămână din cei două sute de candidați care s-au înscris la linia de start. Dintre toate departamentele, marketing-ul a fost cel care a cucerit-o, în special datorită efervescenței creative a colegilor. Astfel că, după doi ani petrecuți la Iulius Mall, din 2015, Mihaela a venit în departamentul de marketing de la Palas Iași, în prezent având rolul de Director de Marketing.


Pentru că tehnologia a schimbat fața multor industrii în ultimii ani, Mihaela Rotaru crede că primordială în marketing este adaptabilitatea:


„Cel mai important în ceea ce facem noi – pentru că noi nu vindem un produs, ci oferim o experiență – este de a avea abilitatea de a ne schimba percepțiile și părerile în funcție de ceea ce cere piața. De aceea, cred că trebuie să fim mereu printre oameni și să apelăm la instrumente de măsurare a comportamentului pentru a lua mereu decizii și a crea strategii bazate pe date clare”.


În ceea ce privește felul în care iau naștere diferite campanii, Mihaela are o diversitate de surse de inspirație:


„Pot vedea un simplu gest, un obiect, o familie sau un cuvânt pentru a îmi veni o idee de campanie. Este important în marketing să poți face asocieri din viața reală, pe care mai apoi să le poți adapta și materializa într-o campanie sau un concept. Urmăresc, bineînțeles, și alte mari centre comerciale din America, Singapore sau Dubai, am sursele mele online de documentare, însă cel mai mult mă bazez pe datele pe care le am despre piața locală și felul în care percep oamenii din comunitate”.


Împreună cu echipa pe care o coordonează, Mihaela a planificat zeci de strategii și a implementat o mulțime de campanii.


„Mereu ne dorim să oferim experiențe comunității, dar să și educăm prin proiectele noastre. E cea mai mare satisfacție când vezi oamenii mulțumiți la un eveniment sau o acțiune de marketing”.


Mihaela își conduce viața după motto-ul conform căruia nu există probleme, ci doar soluții:


„Viața trebuie abordată cu o mare doză de umor. Fără un pic de spirit de glumă, vezi totul în negru și insurmontabil, când de fapt soluțiile sunt la tine, doar că nu le poți vedea din cauza ceții din capul tău. Eu sunt de părere că sunt foarte puține lucruri în viață peste care nu putem trece. Nimic nu este imposibil, orice se poate!”.


Firea ei dinamică, creativă, în căutare permanentă de soluții se potrivește foarte bine cu ritmul companiei:


„IULIUS este locul în care înveți în permanență. De-a lungul celor zece ani am învățat foarte multe lucruri, nu neaparat marketing related, și îmi plac mult adrenalina, provocarea și dinamismul de care am parte în doza potrivită pentru mine în fiecare zi. Iar colectivul este fabulos, un motiv în plus pentru care îmi place la birou, să simt vibe-ul echipei și să facem planuri și proiecte frumoase”.


Deși timpul este un subiect sensibil pentru ea și niciodată cât ar trebui să fie, Mihaelei îi place ca orice clipă liberă să și-o petreacă în familie:


„Citim, ne uităm la filme, descoperim locuri noi, mergem la cumpărat de rechizite împreună. Atunci când ești în familie îți recapeți normalitatea aia tihnită și dorită, care e un lux în ziua de azi, risipită din cauza ritmului alert al vieții”.


Energia și-o ia și de la oameni.


„Îmi plac oamenii în general, mă fascinează faptul că suntem atât de diferiți și că există un potențial extraordinar în fiecare dintre noi, iar puterea lui «mulțumesc» și «te rog» nu trebuie subestimată”.


Atunci când are nevoie de puțină adrenalină, Mihaelei i-ar plăcea să tragă la tir cu arcul.


Mihaela, îți dorim să rămâi mereu inspirată și conectată la ceea ce își doresc oamenii, astfel încât să poți crea momente memorabile.


Scurtă introducere în arta vieții, predată de #OameniiIulius
 

Vin sau bere?

Whisky.

 

Mare sau munte?

Ambele, depinde de perioadă. Ambele te încarcă cu stări care îți fac bine, chiar dacă în moduri diferite.

 

Morning person sau night person?

Mă culc târziu și mă trezesc devreme.

 

Cafea sau ceai?

Niciuna, nici alta.

 

Dog person sau cat person?

Mai degrabă câinii.

 

Dacă ți s-ar da o super putere, ce ai face cu ea?

Mi-ar plăcea să pot să fac oamenii fericiți, pentru ca multe din probleme lumii ar dispărea dacă oamenii ar fi fericți și... să-l fac pe Moș Crăciun pe care-l știam în copilărie să existe, să fie magic Crăciunul din nou.

 

Dacă nu te-ai fi născut româncă, ce altă naționalitate ai fi vrut să ai?

Îmi place că sunt româncă, îmi place spiritul nostru latin, activ și faptul că ne descurcăm în orice situație.

 

Dintre toate orașele lumii, care ți se pare cel mai entuziasmant?

Iașul este orașul meu de suflet. De fapt, nu contează unde suntem, ci alături de cine suntem.

 

Ce persoană publică ai invita la o cafea?

Niciodată nu am avut idoli. Inspirația mi-o iau de la omenii din jurul meu.




0 comentarii

Comentarios


bottom of page